Seminarski radovi 2011/12 godina

 

Tema

Studenti

Prezentacija

Test primeri (.rar)

Izometrija ravni određena sa tri tačke

Marko Pavlović

Sara Stojković

Filip Radulović

Andrea Kolaček

Izometrija ravni.ppt

Test

Problem umetničke galerije

Marina Brikić

Marko Jelenković

Aleksandar Pavlović

Nemanja Petrović

Problem umetničke galerije.ppt

Test

Triangulacija monotonih poligona i monotonih planina

Tijana Jakovljević

Luka Trikić

Nikola Divić

 

Triangulacija monotonih poligona i monotonih planina.ppt

Test

Problem najbližeg para

Darko Stošič

Uglješa Pantić

Đorđe Dančetović

Nikola Nestorović

 

Problem najbližeg para.pptx

Test

Problem najudaljenijeg para

Mirjana Kostić

Aleksandra Karadžić

Safet Isljami

Stefan Isidorović

 

Problem najudaljenijeg para.ppt

Test

Platonova tela

Ena Šestić

Slobodan Nikolić

Marko Mihajlović

 

Platonova tela.ppsx

Test

Presek gomile linija

Ognjen Kocić

Sanja Mijalković

Tamara Savović

Aleksandra Simić

 

Presek gomile linija.ppt

Test

Presek duži i trougla u 3D

Mladen Drobnjaković

Miloš Manojlović

Aleksandra Vidojević

Miroslav Ostojić

 

Presek duži i trougla u 3D.pptx

Test

Presek dva konveksna poligona u 2D

Danilo Vulićević

Aleksandar Šuka

Dušan Radović

Đorđe Vasojević

 

 

 

Presek dva trougla u prostoru

Nataša Kuzmanović

Tijana Kostić

Vladimir Martić

 

Presek dva trougla u prostoru.ppt

Test

Konstrukcija konveksnog omotača - Kirkpatrick-Seidel

Stefan Đorđević

Nikola Grujić

Nenad Avramović

Aleksandra Mačkić

 

 

 

Konstrukcija konveksnog omotačaQuickhull

Nikola Mihajlović

Zdravko Rakić

Vladimir Dželetović

Vedrana Sofijanić

 

Konstrukcija konveksnog omotača - Quickhull.ppt

Test – MergeHull

Test – QuickHull

Konstrukcija konveksnog omotača - Graham

Uroš Veličković

Dragan Jovanović

Eva Tuba

Dejan Mirković

 

 

 

Teselacija ravni trouglovima, četvorouglovima i petouglovima

Darko Vidaković

Ivana Ribić

Katarina Milić

Predrag Ignjatović

 

Teselacija ravni.odp

Test

Ojlerovi uglovi

Uroš Jovanović

Boban Piskulić

Filip Luković

Jelena Mirkov

 

Ojlerovi uglovi.pptm

Test

Trougao najmanje površine

Danijela Lazić

Đorđe Vlaisavljević

Petar Jovanović

Dario Matić

 

Trougao najmanje površine.pptx

Test

Optičke osobine krivih drugog reda

Nikola Sojčić

Petar Stajić

Mateja Prpić

 

Optičke osobine krivih drugog reda.pptx

Test

Svođenje krive drugog reda na kanonski oblik

Vuk Jovanović

Marko Pozdnjakov

Đuro Nenadović

Pavle Perić

 

Svođenje krive drugog reda na kanonski oblik.pptx

Test

Promena stepena Bézier-ove krive

Uroš Stegić

Miloš Novković

Nikola Ristovski

Željko Jovanović

 

Bézier-ove krive.ppt

Test

Inverzija u odnosu na krug

Marica Bogićević

Miloš Nakalamić

Marina Toromanović

Tamara Milovanović

 

Inverzija u odnosu na krug.odp

Test

Crtanje grafova (drveta) u ravni

Bojan Nestorović

Vukašin Jelić

Strahinja Todorović

 

Grafovi.pptx

 

2D i 3D Bilijar

Uroš Milenković

Milan Stojković

Nemanja Radosavljević

Marko Stanačić

 

2D i 3D Bilijar.pptx

Test

FraktaliHilbertova, Peanova i Kohova kriva

Vanja Cvetković

Dalibor Stanisavljević

Bogdan Jovanović

Predrag Dimitrijević

 

Fraktali.ppsx

Test

 

 

 

Opisi tema

 

 

 

Izometrija ravni određena sa tri tačke

 

Literatura:

1.       Lopandić strane 65-66 (http://poincare.matf.bg.ac.rs/~zlucic/LopandicGeometrija.pdf),

2.       http://alas.matf.bg.ac.rs/~vsrdjan/files/euklidska_scan.zip   (ne sve)

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog:   Izometrija ravni je određena sa tri para odgovarajućih tačaka ABC i A’B’C’ takvih da su trouglovi ABC i A’B’Cpodudarni. Na osnovu Teoreme 3.1 ona se moze predstaviti kao kompozicija najviše tri osne refleksije.

 

Zadatak je:

1.       da se za date dve trojke tačaka ABC i A’B’C’odredi da li su trouglovi podudarni (tj. da li odredjuju izometriju);

2.       da se odrede ose tih triju (ili dve, ili jedne) refleksija, te da se predstave slike trougla u toj kompoziciji redom;

3.       da se kaže o kojoj se izometriji radi (osna refleksija, translacija, rotacija, klizajuća refleksija);

4.       da se naprave primeri trouglova ABC i A’B’C za svaku od tih izometrija.

povratak na vrh

 

 

Problem umetničke galerije (Art Gallery Problem)

 

Literatura:

1.  http://cs.smith.edu/~orourke/books/compgeom.html  strane 3-9, 36-41  (engleski)

 

Težina: srednji-lak

 

Opis seminarskog: Zamislimo da smo umetničku galeriju predstavili kao poligon sa n temena. Pitanje je koliko kamera je potrebno postaviti da bi se pokrio svaki kutak prostorije. Kamera se može pokretati u svakom smeru i ne može da snima kroz zid. U literaturi je opisano rešenje ovog problema korišćenjem triangulacije poligona i 3-bojenja.

 

Zadatak je:

1.       Implemenirati algoritam za triangulaciju poligona (Ear removal algorithm).

2.       Implementirati algoritam za 3-bojenje.

3.       Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Triangulacija monotonih poligona i monotonih planina

 

Literatura:

1.  http://cs.smith.edu/~orourke/books/compgeom.html strane 44-47  (engleski),

2.  http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 45-53  (engleski)

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Prost poligon je monoton u odnosu na pravu l ako se njegova granica može podeliti na dva lanca koji su monotoni u odnosu na pravu l, tj. ako svaka prava ortogonalna na l seče lanac u tačno jednoj tački. Monotona planina je monotoni poligon čiji je jedan monotoni lanac sveden na segment (bazu).

Zbog specifičnih svojstava koja monotoni poligoni poseduju, njihova triangulacija je jednostavna – može se izvrišiti u linearnom vremenu.

 

Zadatak je:

1.       Za dati poligon ispitati da li je monoton.

2.       Implementirati algoritam za triangulaciju monotonog poligona.

3.       Implementirati algoritam za triangulaciju monotone planine.

4.       Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Problem najbližeg para

 

Literatura:

1.       http://en.wikipedia.org/wiki/Closest_pair_of_points_problem

2.       http://www.cs.ucsb.edu/~suri/cs235/ClosestPair.pdf

 

Težina: lak

 

Opis seminarskog: Zadatak je da se u skupu tačaka nađu dve koje su najbliže. Očigledno, primenom algoritma „grube sile“ možemo rešiti ovaj problem. Ipak, poznat je i efikasniji algoritam iz skupa algoritama «podeli i vladaj» (en. divide and conquer algorithm). Potrebno je implementirati algoritam i za ravanski i za prostorni slučaj.

 

Zadatak je:

1.       Implemenirati trivijalni algoritam reda O(n2).

2.       Implementirati algoritam reda O(n log(n)).

3.       Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

 

povratak na vrh

 

Problem najudaljenijeg para

 

Literatura:

1.   http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 40-44  (engleski),

2.   http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 36-39  (engleski),

3.   http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/konveksni omotac/convex_hull.html

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Zadatak je da se u skupu tačaka nađu dve koje su najudaljenije. Očigledno, primenom algoritma „grube sile“ možemo rešiti ovaj problem. Ipak, poznat je i efikasniji algoritam koji ovaj problem svodi na nalaženje antipodalnih tačaka konveksnog omotača.

 

Zadatak je:

1.     Implemenirati trivijalni algoritam reda O(n2).

2.     Implementirati algoritam reda O(n log(n)). Koristiti Grahamov algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

3.     Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

 

povratak na vrh

Platonova tela

 

Literatura:

1.       skripta (http://alas.matf.bg.ac.rs/~vsrdjan/files/geometrija7.pdf)

2.       http://en.wikipedia.org/wiki/Platonic_solid

 

Težina:  lak-srednji

Opis seminarskog:   Platonova tela (ili pravilni poliedri) su poliedri čija je svaka strana pravilan poligon sa jednakim brojem temena i čije svako teme sadrži jednak broj ivica. Postoji tačno pet platonovih tela (tetraedar, kocka, oktaedar, dodekaedar i ikosaedar). Ako se svakoj pljosni Platonovog tela pridruži težište te pljosni, dobijaju se temena dualnog tela. Tako su dualni: tetraedar sam sebi, kocka i oktaedar dodekaedar i ikosaedar.

 

Zadatak je:

1.         Iz datih fajlova učitati koordinate temena i pljosni Platonovih tela

2.         Za dato telo izračunati dualno telo

3.         Nacrtati projekciju tela sa mogućošću rotacije oko koordinatnih osa.

povratak na vrh

 

Presek gomile linija

 

Literatura:

1.         http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/seminarski/CG019028.zip strane 19-28 (engleski),

2.       http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 31-34  (engleski)

 

 

Težina: srednji-težak

 

Opis seminarskog: Dato je n duži u  ravni. Potrebno je odrediti sve moguće preseke tih duži. Naravno, postoji trivijalan algoritam-presecati svake dve duži. Dosta bolji algoritam, reda O(n log(n)),  je opisan u literaturi i pripada algoritmima «čišćenja ravni» (en. plane sweep algorithm). Za realizaciju algoritma koristi se struktura drveta.

 

Zadatak je:

1.       Implemenirati trivijalni algoritam.

2.       Implementirati algoritam reda O(n log(n)).

3.       Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Presek duži i trougla u 3D

 

Literatura:

1.  http://cs.smith.edu/~orourke/books/compgeom.html  strane 225-238  (engleski)

 

Težina: lak

 

Opis seminarskog: U zavisnosti od toga da li pripadaju istoj ravni ili ne, presek duži i trougla može biti prazan, tačka, deo duži ili čitava duž.

 

Zadatak je:

1.       Napisati funkciju koja za zadati trougao i duž vraća njihov presek.

2.       Napraviti test primere za sve slučajeve preseka. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Presek dva konveksna poligona u 2D

 

Literatura:

1.  http://cs.smith.edu/~orourke/books/compgeom.html  strane 252-262  (engleski)

 

Težina: srednji-lak

 

Opis seminarskog: Presek dva konveksna poligona u ravni sa n i m temena može biti prazan, tačka, duž, trougao, četvorougao…

 

Zadatak je:

3.       Implementirati algoritam linearne složenosti koji računa presek dva konveksna poligona.

4.       Napraviti test primere za što više slučajeva preseka. Nacrtati primere.

5.       Šta može biti presek trougla i kvadrata? Nacrtati sve slučajeve.

povratak na vrh

 

 

Presek dva trougla u prostoru

 

Literatura:

1.         skripte (http://demonstrations.wolfram.com/Intersecting3DTriangles/)

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog:  Dva trougla u prostoru mogu da se seku na različite načine: da se ne seku, da im presek bude tačka, duž, (a ako pripadaju istoj ravni i trougao, četvorougao...)

 

Zadatak je:

1.         Napisati funkciju koja za data dva trougla vraća njihov presek.

2.         Napraviti test primere za sve moguće slučajeve.

3.         Nacrtati rezultat koristeci projekciju na ravan.

povratak na vrh

 

Konstrukcija konveksnog omotača - Kirkpatrick-Seidel

 

Literatura:

1.  http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 58-62, 85-89  (engleski)

 

Težina: srednji-težak

 

Opis seminarskog: Dato je n tačaka u ravni. Konveksni omotač tih tačaka je najmanji konveksan skup koji te tačke sadrži. Pokazuje se da je konveksni omotač zapravo poligon čija su temena neke od datih tačaka.

 

Zadatak je:

1.       Implementirati Kirkpatrick-Seidel-ov algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

2.       Implementirati Mergehull algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

3.       Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Konstrukcija konveksnog omotača – Quickhull

 

Literatura:

1.     http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 58-62  (engleski)

2.     http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/konveksni omotac/convex_hull.html#quickHull

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Dato je n tačaka u ravni. Konveksni omotač tih tačaka je najmanji konveksan skup koji te tačke sadrži. Pokazuje se da je konveksni omotač zapravo poligon čija su temena neke od datih tačaka.

 

Zadatak je:

1.     Implementirati Quickhull algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

2.     Implementirati Mergehull algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

3.     Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Konstrukcija konveksnog omotača – Graham

 

Literatura:

1.     http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/konveksni omotac/convex_hull.html#quickHull

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Dato je n tačaka u ravni. Konveksni omotač tih tačaka je najmanji konveksan skup koji te tačke sadrži. Pokazuje se da je konveksni omotač zapravo poligon čija su temena neke od datih tačaka.

 

Zadatak je:

1.     Implementirati algoritam reda O(n3) sa predavanja.

2.     Implementirati Jarvis March („pakovanje poklona“ )  algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

3.     Implementirati Graham-ov algoritam za konstrukciju konveksnog omotača.

4.     Uporediti brzinu ta tri algoritma na primerima. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Teselacija ravni trouglovima, četvorouglovima i petouglovima

 

Literatura:

1.       http://library.thinkquest.org/16661/index2.html

2.       http://demonstrations.wolfram.com/AnyQuadrilateralCanTile/

3.       http://demonstrations.wolfram.com/AnyTriangleCanTile

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Teselacija (ili popločavanje) je razbijanje ravni podudarnim figurama (ili figurom). Postoji mnogo zanimljivih teselacija ravni (tražiti «tesselation» na images.google.com). Najjednostavnije su teselacije jednakostraničnim trouglovima, kvadratima i šestouglovima. Interesantno je da je moguca teselacija ravni i proizvoljnim trouglom i četvorouglom, što je cilj ovog seminarskog. Eventualni dodatni cilj je teselacija nekim petouglovima (nije moguća teselacija proizvoljnim petouglom).

 

Zadatak je:

1.         Implementirati algoritme za trougao i četvorougao.

2.         Nacrtati teselacije

3.         Uraditi teselaciju petouglom. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Ojlerovi uglovi

 

Literatura:

1.                    http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/seminarski/GTCG847852.zip strane 847-852 (engleski),

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Poznato je da je svaka direktna izometrija prostora (tj. ona koja čuva orjentaciju), rotacija oko neke prave za neki ugao. Ojlerova teorema kaže da se svaka  direktna izometrija prostora može predstaviti kao kompozicija tri rotacije oko koordinatnih osa i to za uglove koje je moguće odrediti. Ovo ima velike primene u kompjuterskoj grafici, robotici....

 

Zadatak je:

1.       Za datu matricu proveriti da li je matrica izometrije i da li je direktna

2.       Ako jeste, treba joj naći Ojlerove dekompozicije

3.       Ilustrovati prethodno na primeru kocke: primeniti na kocku proizvoljnu izometriju (nacrtati kocku, osu rotacije i zarotiranu kocku), a zatim istu izometriju realizovati trima rotacijama (nacrtati odgovarajuće međupoložaje kocke).

povratak na vrh

 

Trougao najmanje povrišine

 

Literatura:

1.  http://faculty.cs.tamu.edu/chen/notes/geo.pdf  strane 186-193  (engleski)

 

Težina: srednji

 

Opis seminarskog: Neka je S skup n tačaka u ravni. Potrebno je naći trougao najmanje površine čija su temena tačke skupa S. Za realizaciju algoritma koristi se struktura drveta.

 

Zadatak je:

1.       Implemenirati trivijalni algoritam složenosti O(n3).

2.       Implementirati  algoritam složenosti O(n2 log(n) ).

3.       Uporediti brzinu ta dva algoritma na primerima. Nacrtati primere.

povratak na vrh

 

Optičke osobine krivih drugog reda

 

Literatura:

1.       skripte (http://alas.matf.bg.ac.rs/~vsrdjan/files/geometrija5.pdf)

 

Težina: lak

 

Opis seminarskog: Elipsa, hiperbola i parabola imaju takozvane optičke osobine. Kod elipse i hiperbole svetlosni zrak koji izlazi iz jedne žiže elipse prolazi kroz drugu žižu (eliptički bilijar).

Kod parabole svetlosni zrak koji izlazi iz žiže se odbija paralelno osi parabole.

 

Zadatak je:

1.       Za dati pravc a odrediti jednačinu zraka i odbijenog zraka (za slučaj svake od krivih).

2.       Za dati prirodan broj n odrediti kako će izgledati elipsa sa svetlosnim zrakom nakon n odbijanja.

3.       Nacrtati slike koje ilustruju navedene optičke osobine (za slučaj svake od krivih).

povratak na vrh

 

Svođenje krive drugog reda na kanonski oblik

 

Literatura:

1.       skripte (http://alas.matf.bg.ac.rs/~vsrdjan/files/geometrija5.pdf)

 

Težina: težak-srednji

 

Opis seminarskog: Poznato je da se svaka kriva drugog reda izometrijskim transformacijama (rotacija, translacija i refleksija) može svesti na kanonski oblik.

 

Zadatak je:

1.       Odrediti  formule rotacije, translacije i eventualno refleksije kojima  se kriva svodi na kanonski oblik

2.       Odrediti kanonski oblik krive i koja je kriva u pitanju

3.       Nacrtati datu krivu, originalni koordinatni sistem kao i koordinatne sisteme dobijene nakon rotacije, translacije i refleksije.

povratak na vrh

 

 

Promena stepena Bézier-ove krive

 

Literatura:

1.       http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/bezier/bezier-promena_stepena.html

Težina:  srednji

 

Zadatak je:

1.         Napisati funkciju int PodelaKrive(Tacka* ktacke,int n,Tacka* niz1,Tacka* niz2) koja deli datu Bézier-ovu krivu n-tog reda  oderđenu svojim kontrolnim tačkama na dva jednaka dela. Funkcija treba da upiše u nizove niz1 i niz2 nove kontrolne tačke Bézier-ovih krivih.  Funkcija vraća 0 ako je došlo do greške, a 1 inače.

2.         Napisati funkciju int PovecajStepen(Tacka* ktacke,int n,int m,Tacka* niz) koja povećava stepen Bézier-ove krive za m. Funkcija treba da upise u niz nove kontrolne tačke.

3.         Napisati program koji datu Bézier-ovu krivu krivu n-tog stepena oderđenu svojim kontrolnim tačkama deli na dva jednaka dela, a zatim povećava stepen prvog dela krive za m, a drugog dela za k.

4.         Nacrtati početnu krivu i njen konveksni omotač, a zatim i konveksni omotač nove krive.

povratak na vrh

 

Inverzija u odnosu na krug

 

Literatura:

1.       http://mathworld.wolfram.com/Inversion.html

2.       Lopandic, od strane 201 (http://poincare.matf.bg.ac.rs/~zlucic/LopandicGeometrija.pdf)

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog: Inverzija u odnosu na krug je preslikavanje ravni koje dati krug preslikava na sebe, unutrašnjost kruga slika u njegovu spoljašnjost i obrnuto. Inverzija slika prave i  krugove te ravni opet u prave i krugove. Naime, ako objekat koji preslikavamo sadrži centar inverzije (centar kruga), tada se on slika u pravu, u suprotnom se slika u krug.

 

Zadatak je:

1.         Napisati funkciju koja realizuje inverziju u odnosu na krug sa centrom (0,0) i poluprečnikom r.

2.         Napisati funkciju koja za datu pravu ili krug određuje njenu sliku u inverziji.

3.         Napisati funkciju koja crta kružni luk (kome su dati centar i krajnje tačke).

4.         Za dati trougao odrediti sliku u inverziji (to je trougao koji se sastoji od kružnih lukova)

5.         Napraviti test primere i nacrtati

povratak na vrh

 

Crtanje grafova (drveta) u ravni

 

Literatura: 

1.         http://poincare.matf.bg.ac.rs/~tijana/geometrija/seminarski/tree_drawing.pdf

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog: Drvo je graf koji nema ciklusa i kada se nacrta upravo tako i izgleda. Struktura drveta dobro je poznata: sastoji se od čvorova i listova koji su povezani granama.  Problem crtanja grafova, specijalno drveta, u ravni je relativno jednostavan ako nam nije vazno kako crtež izgleda. Ipak, minimalan je zahtev da se grane grafa ne seku, da bi taj crtež bio iole upotrebljiv.

 

Zadatak je:

1.       Napisati funkciju koja dati graf crta u ravni (koristiti Algoritam 1 iz literature).

2.       Napraviti test primere.

povratak na vrh

 

2D i 3D Bilijar

 

Literatura:

1.       Skripte, predavanja

2.       http://demonstrations.wolfram.com/PoolShot/

3.       http://demonstrations.wolfram.com/PoolShot3D/

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog: U 2D slucaju pretpostavljamo da nam je dat pravougaonik ivica a i b, čije je levo donje teme tačka (0,0). Sa tačke (x0,y0) koja pripada pravougaoniku u pravcu p ispaljujemo kuglu koja se odbija od jedne ivice, pa od druge ivice... kao na bilijarskom stolu. U 3D slučaju slično, samo je umesto pravougaonika dat kvadar.

 

Zadatak je:

1.       Napisati funkciju koja za datu tačku, pravac i broj n, crta putanju kugle nakon n odbijanja (2D).

2.       Napisati funkciju koja za datu tačku, pravac i broj n, crta putanju kugle nakon n odbijanja (3D).

3.       Napraviti test primere i crteže. U 3D slucaju zarotirati objekte, pa ih projektovati.

povratak na vrh

 

FraktaliHilbertova, Peanova i Kohova kriva

 

 

Literatura:

1.       http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal

2.       http://en.wikipedia.org/wiki/Hilbert_curve#Computer_implementations_of_the_drawing_algoritms

3.       http://www.cut-the-knot.org/do_you_know/hilbert.shtml

4.       http://www.compuphase.com/hilbert.htm

5.       http://www.cut-the-knot.org/Curriculum/Calculus/NoLimit.shtml

6.       http://mathworld.wolfram.com/KochSnowflake.html

 

Težina: lak-srednji

 

Opis seminarskog: Fraktali su „sebi slični“ likovi, odnosno likovi kojima kad uvećamo deo dobijamo oblik nalik polaznom. Fraktalne strukture su veoma česte u prirodi, te su važne u mnogim granama nauke i umetnosti.

Hilbertova i Peanova kriva su poznate kao neprekidne krive koje ispunjavaju ceo kvadrat, tako da „na neki način imaju dimenziju i jedan (jer su krive) i dva (jer popunjavaju deo ravni)“.

 

Zadatak je:

1.       Napraviti popularan prikaz (predavanje) fraktala (fractals) i  krivih koje popunjavaju ravan (plane filling curves), sa slikama. Koristiti materijal sa Interneta.

2.       Napraviti funciju koja crta Hilbertovu, Peanovu i Kohovu krivu (ili bar dve od njih) zadatog reda.

povratak na vrh