Jednostavan način rešavanja problema određivanja tačke C(u) na Bézier-ovoj krivoj za neko u je zamena u u jednačini krive, ali ovaj način je numerički nestabilan - dolazi do greške pri računanju Bernstein-ovih polinoma.
Označimo kontrolne tačke na sledeći način: P0 sa 00, P1 sa 01, ... , Pi sa 0i, ... , Pn sa 0n, gde prva cifra označava broj iteracije (ovde je 0, a kasnije će biti 1,2,3 itd.).
Osnovna ideja de Casteljau-ovog algoritma je izbor tačke C na duži AB takve da C deli duž AB u odnosu u:1-u. Kako se u kreće od 0 do 1, tačka C data sa A + u(B - A) = (1 - u)A + uB jeste tačka duži AB koja je deli u traženom odnosu.
Pretpostavimo da želimo da odredimo tačku C(u), gde je u u intervalu [0,1]. Počinjemo od poligonalne linije 00-01-02-03-...-0n i koristeći prethodnu formulu nalazimo tačku 1i koja deli duž određenu tačkama 0i i 0(i+1) u odnosu u:1-u. Na ovaj način dobijamo n tačaka 10, 11, 12, ...., 1(n-1) koje definišu novu poligonalnu liniju sastavljenu od n - 1 duži. Primenjujući prethodni postupak na novu poligonalnu liniju dobijamo i drugu liniju od n - 1 tačaka 20, 21, ... , 2(n-2) i n - 2 duži. Ponavljajući ovaj proces n puta, dobijamo jednu tačku n0. De Casteljau je dokazao da je upravo to tačka C(u) na krivoj koja odgovara u.
Primer:
Na slici je predstavljena kriva 5. stepena.
Odredimo za u=0.4 tačke 10 na duži
00-01, 11 na duži 01-02, ... , i 14 na 04-05,
takve da dele odgovarajuće duži u odnosu 0.4 : 0.6, tj. 2:3.
Neka je 20 tačka koja u zadatom odnosu deli duž 10-11. Slično, izaberimo tačku
21 na duži 11-12, 22 na duži 12-13 i 23 na
13-14.
Tako smo dobili i treću poligonalnu liniju određenu tačkama 20, 21, 22 i 23.
Ova linija ima 4 temena i 3 duži.
Nastavljajući ovaj postupak dobićemo poligonalnu liniju sa tri temena
30, 31 i 32.
Iz četvrte poligonalne linije dobijamo petu sa dve tačke 40 i 41.
Poslednja iteracija daje teme 50 koje odgovara tački C(0.4) na krivoj.
Uzimajući u obzir prethodno izloženu interpretaciju de Casteljau-ovog algoritma, izračunavanje se vrši po principu prikazanom na slici:
Prvo, sve kontrolne tačke rasporedimo u kolonu. Iz početne kolone 0 izračunavamo kolonu 1; iz kolone 1 dobijamo kolonu 2 i tako dalje. Konačno, nakon n iteracija dobijamo jednu tačku n0 i to je tražena tačka krive. Naredni algoritam sumira prethodnu diskusiju. Kao ulazne podatke uzima niz P od n+1 kontrolne tačke i u između 0 i 1, a vraća tačku na Bézier-ovoj krivoj C(u).
Prethodno izračunavanje može se izvršiti rekurzivno. Stavimo da P0,j budu kontrolne tačke Pj, za j = 0, 1, ..., n, tj. P0,j je j-ti član u koloni 0. Na sledeći način računamo j u koloni i:
Preciznije, vrednost Pi,j je zbir (1-u)Pi-1,j (gore levo) i uPi-1,j+1 (dole levo). Krajnji rezultat (i.e., tačka na krivoj) je Pn,0. Koristeći ovu ideju, formiramo rekurzivnu proceduru:
Iako procedura deluje jednostavno i kratko, veoma je neefikasna. Da bi izračunali Pn,0, pozivamo funkciju deCasteljau(n,0), a ona se u else delu poziva još dva puta. Problem je u tome što se skoro sve funkcije za računanje Pi,j pozivaju više od jednom.
Koliko je to loše? Složenost ovog izračunavanja istovetna je složenosti izračunavanja n-tog člana Fibonacci-jevog niza.
Broj poziva funkcije Fibonacci(n) eksponencijalno raste! Zbog toga, rekurzivna verzija Casteljau-ovog algoritma nije pogodna za direktnu implementaciju!