jelenagr@matf.bg.ac.rs
line decor
line decor

 

 



AKTUELNO

MindGenomics - autorsko uputstvo za studente MATF-a

Obaveštenje o promeni termina ispita

Ispiti zakazani u januarskom i februarskom roku počinju u 18h.



SADRŽAJ VEŽBI (po dvočasima i poglavljima)

Uvod
H2020 - predlog
H2020 - nadzirani početak pisanja
H2020 - proposal template
CMMI - uvod
CMMI - primer
Pre nego se projekat završi
Trello i Scrum
Trello - scrum board template
Trello - osnove board-a
Trello - osnove kolaboracije
PERT dijagrami
Kanonska predstava PERT tehnike planiranja
Uvod u planiranje - mrezni dijagram
Mrezni dijagrami - CPM, PERT
Patenti - uvod
Poslovna komunikacija - uvod (ETF)

Pravila predmeta

URGENT!!! - mala dopuna domaceg zadatka i priprema pred usmeni ispit

  1. Procitati CSE rad o kreativnosti
  2. Klasifikovati sopstveni domaci rad (H2020 propsal/survey/research) u JEDNU od sledecih kategorija
    • Mendeleyevization
    • Generalization
    • Specialization
    • Revitalization
    • Crossdisciplinarization
    • Implantation
    • Adaptation
    • Hybridization
    • Transgranularization
    • Extraparameterization
  3. Opisati teskoce i izazove u 2 recenice

Ispit se sastoji iz
 
- domaćih zadataka - 60 poena - domaći zadaci se rade u grupama od po dva studenta
- pismenog dela ispita - 40 poena
 
Domaći zadaci se sastoje iz 8 domaćih zadataka (svaki po 10 ili po 5 poena)
Domaći zadaci se rade u grupama po dvoje.
NSF/H2020 i prezentacija su dva obavezna domaća (10 +10 poena za proposal i PPT), a ostala 4 birate sami.

CMMI plan - 10 poena
Agilni plan za prve 3 sedmice - 10 poena
Po 5 poena: biznis plan SBA, PTO, survey, research, e-shop, MindGenomics, data mining, branding

2 obavezna
domaća

HINT-ovi
1. Before the project starts:
     a. To ensure funding (e.g., H20); HW = H20.doc 
	 b. To get educated for management (e.g., MBA/PhD); HW = H20.ppt   
2. Soon after the project starts:
    a. To learn CMMI; HW = CMMI.level2global 
	b. To learn Another more focused approach 
	(e.g., Microsoft Project, trello); HW = MP.local 
3. Before the project is over: 
   a. To form a company (e.g., using the SBA guidelines); HW = BizPlan.sba
   b. To protect the company product with a patent
     (e.g., using the USA patent office guidlines); HW = PatentAplication.pto 
4. Immediately after the project is over:
    a. To write about existing solutions to the problem
	(e.g., for a SCI journal); HW = SurveyPaper.doc 
	b. To write about obtained results 
	(e.g., for a SCI journal); HW = ResearchPaper.doc 
5. Soon after the project is over: 
   a. To form an Internet shop 
   (small, medium, or large scale); HW = STORE.com
   b. To apply MindGenomics 
   (for better marketing of the result of your project); 
   HW = MicroScienceCustomerTyping.doc 
6. Long after the project is over: 
   a. To apply business intelligence 
   (Data Mining and Media Mining and Lessons Learned); HW = NewAlgorithm.ppt 
   b. To brand yourself 
   (Semantic Web and Internet Gallery and Serbia Forum);
   HW = NewDigitalization.pdf

READINGS: 
7. Efficiency
8. Effectiveness
9. Inventivity
10.Creativity 
11.Ethics
12.Esthetics

CASE STUDIES: 
MENCER/MAXELER 
MAURER/MyFORUM 
MOSKOWITZ/MindGenomics 
MEDELSON/MyQC
             
 
• NSF/H2020: Pre nego što projekat počne:
      a. Treba obezbediti finansiranje (npr., H20);
            domaći - pisanje H20 ( predloga projekta
            Pročitati poziv Evropskog istraživačkog saveta (3.08.2017.).
             Šablon.
• Prezentacija:
                  • Jedan član grupe predstavlja NSF/H2020 domaći,
                     a drugi član predstavlja neki od preostalih domaćih po izboru.
 
                  • PowerPoint prezentacija se brani u vremenu do 7 minuta!
                         - 5 minuta traje glavno izlaganje
                         - 1 minut traje diskusija
                         - 1 minut smena govornika
                         - Jedan minut duže priče, jedan poen manje!
 
          Važni su:
            • Struktura - Prisutnih 10 elemenata iz A GOOD METHOD rada
FAQ u vezi NSF
            • Semantički formatirani redovi teksta
            • n/N (trenutno/ukupno) obeležavanje stranica
            • Stil i jezik - dovoljno slika, dovoljno animacije, estetika,
               naslovna strana sa parametrima za kontakt, završna strana sa parametrima
               za e-kontakt, anegdota, utisak, ključna poruka
            • Ukupan utisak
 

Preporučeni
domaći

 
• Pisanje eseja: Pre nego što projekat počne:
      b. Treba se školovati (npr., MBA/PhD);
             domaći - pisanje eseja sa po jednom temom za "Analysis of an Argument"    i jednom za "Analysis of an Issue". (OBAVEZNO navesti odakle su preuzete teme (link)) -        GMAT/GRE analytical.             GMAT/GRE format
• Biznis plan: Pre nego što se projekat završi:
      a. Napraviti kompaniju (npr., upotrebom SBA uputstava);
             domaći - biznis plan (pisanje i evaluacija)
• Pisanje preglednog rada: Odmah nakon što je projekat završen:
      a. Pisati o postojećim rešenjima problema (npr., u časopisu na SCI listi);
             domaći - pisanje preglednog rada
• e-shop: Ubrzo nakon što je projekat završen:
      a. Napraviti jednostavnu Internet prodavnicu koja prodaje robu prema slobodnom           izboru; koristiti tehnologiju po slobodnom izboru;
             domaći - STORE.com
 

Dodatni opcioni
domaći

 
• Zaštita proizvoda patentom: Pre nego što se projekat završi:
      b. Zaštiti kompanijin proizvod patentom
      (npr., upotrebom uputstava USA kancelarije za patente);
• Pisanje istraživačkog rada: Odmah nakon što je projekat završen:
      b. Pisati o postignutim rezultatima (npr., u časopisu na SCI listi);
            pisanje istraživačkog rada
• MindGenomics: Ubrzo nakon što je projekat završen:
      b. Aplicirati MindGenomics (radi boljeg reklmiranja projekta);
• Primene: Mnogo nakon završetka projekta:
      a. Primena business intelligence (Data Mining, Media Mining i Lessons Learned);
      b. Napraviti brend (Semantic Web, Internet Gallery i Serbia Forum);
 
 

Pismeni ispit se sastoji iz 4 pitanja od kojih je svako sastavljeno iz 5 podpitanja.
Svako podpitanje nosi - 2 poena.

- Pitanja će biti tako formulisana da odgovori mogu da se daju u u par reči ili jednoj rečenici.
- Samo u potpunosti tačni odgovori dobijaju poene!

Uputstvo za izradu domaćih zadataka


1. Prilikom izrade prezentacije poštovati smernice profesorovih radova A GOOD METHOD i THE BEST METHOD

2. Dužina prezentacije treba da bude prilagođena vremenu dobijenom za njeno izlaganje (5 minuta). Svaki član grupe ima po 5 minuta za prezentaciju. Jedan član grupe predstavlja FP7/H2020, a drugi član domaći po izboru.  

3. Zadatu temu treba predstaviti u načelu, bez ulaženja u detalje. Dovoljno je koristiti dostupne informacije na Wikipedia enciklopediji uz ostale informacije sa interneta i pisanih izvora.

 


Jelena Hadži Purić - naslovna Jelena Hadži Purić