E-prodavnica - uputstvo za izradu seminarskog zadatka


Tehnologije: X
HTML, CSS, PHP, JavaScript, Flash


Struktura Web prezentacije


(!!!) Prezentacija mora biti vidljiva from any browser uvek i svuda. Stoga je obavezno da student testira svoju prezentaciju i putem raspoloživih validator-a. Kao alat za proveru XHTML kôda preporučuje se validator.w3.org
(!!!) Za proveru CSS kôda možete koristiti http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Eliminišite sve greške koje Vam validator javi.

(!!!) Preporučen je i alat za proveru linkova na adresi: http://validator.w3.org/checklink


Pri izboru ključnih reci ili fraza, mogu biti korisni Googleov Adwords Keyword tool ili Search-based Keyword Tool na adresi http://www.google.com/sktool/# ili Overture alat na adresi: inventory.overture.com

Pri izradi seminarskog zadatka obratiti paznju na brzinu učitavanja polazne stranice prezentacije.


Uvodne napomene pre kreiranja Web prezentacije e-prodavnice

Sadržaj e-prodavnice je podeljen u 2 glavna odeljka: katalog proizvoda i sve ostale sekcije koje će omogućiti kupcima da pronađu informacije i upravljaju njima. E-potrošač traži informacije i komunikaciju: efikasno pretraživanje velikog broja proizvoda da bi pronašao ono što traži, informisanost o dostupnosti proizvoda, vremenu dostave,...


Primer e-prodavnice sa katalogom proizvoda i ostalim uslugama.

http://www.amazon.co.uk

http://www.ebay.co.uk/


Strogo je zabranjeno preuzimati HTML, CSS, JavaScript kôd sa tuđih sajtova. Na primer,

ako prezentujete trgovinu knjigama, nemojte preuzimati kôd sa Web prezentacije knjizara. To se

relativno jednostavno prepozna i uporedi.


Obavezni sadržaji

1. Ime i prezime, e-mail autora Web prezentacije


(!!!) 2. Na svakoj strani kataloga mora postojati navigacija ka stranama koje prezentuju:

nove proizvode

proizvode koji su na akciji

najprodavanije proizvode

robne marke proizvoda

mapu sajta


(!!!) 3. Svaki proizvod mora biti opisan minimalno:

nazivom

nazivom proizvodjaca

kratkim opisom (delovi i funkcije)

cenom

podatkom da li ga ima na lageru ili ne

opcionom karakteristikom: proizvod na sniženju, na akciji, novi proizvod




(!!!) 4. Svaki posetilac mora da može da pretražuje proizvode po

nazivu

nazivu proizvođača

ceni (interval cena)

karakterističnim delovima i/ili funkcijama

Kao odgovor se prikazuje sadržaj uređen u opadajućem ili rastućem poretku. Poredak bira posetilac. Podrazumevani je rastući poredak.

(!!!)Prikazati poruku o grešci ako je unet neodgovarajući naziv iz baze podataka. Poruka treba da bude takva da pruži spisak korektnih naziva. Biti prijateljski nastrojen prema posetiocu koji popunjava formular i dozvoliti da njegov ulaz bude neosetljiv na razliku u veličini slova i predvideti da može uneti beline s leve ili s desne strane naziva tabele ili kolone iz baze podataka.

Vaša strana mora biti konstruisana na način da olakšava pretragu korisniku, a ne da otežava.


(!!!) 5. Po zahtevu, posetiocu se može omogućiti uporedni (komparativni) prikaz kratkog opisa do 4 proizvoda

(!!!) 6. Na odgovarajućoj strani navesti osnovne podatke o prodavnici sa slikom mape lokacije (interaktivna mapa slike ili Flash animacija)


(!!!) 7. Kreirati stranicu ili stranice koje bi služile da privuku kupce u Vasu prodavnicu. Na primer, prikazati mogucnosti kupovine kod Vas sa aspekta prednosti i mana, Vaše predloge kupcima pri izboru proizvoda, dati preporuke pre koriscenja proizvoda,...



































(!!!) Minimalni skup elemenata koji moraju da budu prisutni unutar prezentacije


HTML/CSS deo
1. Prezentacija mora da sadrži hiperveze: relativne/apsolutne

2. Na Web prezentaciji mora da postoji bar jedna slika (IMG) koja je hiperveza i bar jedna slika (IMG) koja je mapa sa bar tri zone

3. Prezentacija mora da sadrži ugrađena slova srpske azbuke ili abecede kojih nema u engleskoj abecedi

6. Odvojiti sadržaj od forme prikaza, upotrebom CSS stila

7. Jedan formular sa INPUT poljima tipa TEXT, CHECKBOX, RADIO button, SUBMIT, RESET i poljima tipa TEXTAREA


JavaScrpt deo

1. Na Web prezentaciji mora da postoji bar jedna slika (IMG) koja je hiperveza i obrada događaja: onLoad, onMouseOver, onClick, onMouseOut

2. Prezentacija mora da sadrži prikaz skrolovane poruke čiji se sadržaj učitava od strane posetioca Web stranice (bez nestandardnih etiketa za skrolovanje koje nisu deo W3C standarda)

3. Prezentacija mora da sadrži bar jedan meni slika koji posetiocu nudi izbor prikaza slika bez ponovnog učitavanja stranice

4. Prezentacija mora da sadrži PROMPT, CONFIRM i ALERT dijalog

5. Prezentacija mora da sadrži promenu prikaza pozadine u zavisnosti od tekućeg vremena

6. Prezentacija mora da sadrži promenu prikaza scroll poruke ili slike na Web stranici u zavisnosti od tekućeg datuma






























Neobavezni sadržaj


Na prvoj strani prezentacije možete postaviti hipervezu ka stranici razno.htm gde možete postaviti sadržaj koji nije obuhvaćen gore navedenim preporukama.


Merenje popularnosti Web prezentacije


"Hits"

Ukupan broj sajtova koji se traži od strane veb servera.

Zahtevi ili pregled strane, se sastoje od ukupnog broja HTML fajlova koji su prikazani korisnicima. I pošto se strana sastoji od 1 HTML fajla, 10000 zahteva, znači 10000 Web strana je bilo prikazano i zahtevano od strane korisnika.


Posete

Broj poseta istog sajta od strane istog korisnika u različitim vremenima tokom istog dana.

Često prihvaćeno vreme izmedju 2 posete je 30 minuta.


Prosečni zahtevi po poseti

Ova mera pokazuje koliko strana je posmatrano od strane prosečnog posetilaca tokom svake posete.


Trajanje posete

Ova mera je zbir svih trajanja zahteva korisnika i predstavlja ukupno interesovanje korisnika za sajt.






























Predaja seminarskog :
(doneti CD/DVD 18. 06. 2010. u 11:30 u Siminoj 2 ili 23.06. 2010. u 15h u zbornici na IV spratu)

1. Postaviti prezentaciju na studentskom serveru ALAS ili negde drugde

2. Seminarski se predaje asistentu na CDu, DVDu . Obavezno je potpisati svoj rad. (npr. naziv root foldera može biti jednak Vašem korisničkom imenu na serveru ALAS ili Vasem vlastitom imenu ili jednostavno potpisati CD ili DVD)

3. Na tom CDu ili DVDu mora da se nalazi URL Vašeg seminarskog i sve datoteke seminarskog. Ne zaboravite opis korišćenih tabela baze podataka i odgovarajuce skriptove sa PHP, SQL, JavaScript kôdom.

Spisak tema za seminarske radove

Studenti biraju jednu od ponuđenih tema i prijavljuju se asistentu.


Broj

Tema

Student

1.

Apoteka

Petar Maletic 61/2008
Mujagic Vladimir

2.

Sportska odeća

Dragana Andrejic 23/2008

3.

Ribolovačka oprema

Katarina Radovic 222/08
Aleksandar Maletic 33/2008

4.

Bicikli

Zeljko Milic 299/2009

5.

Kozmetika

Aleksandra Gvozdenovic 162/2008

6.

Udžbenici

Slobodan Krstic 36/2008

7.

Računari

Goran Tosic

8.

Filmovi

Nemanja Cenkovic

9.

Kompjuterske igrice

Milan Mitic 254/2008

10.

Cveće

Ognjen Suvakov 56/07

11.

Obuća

Hofer Martin

12.

Boje i lakovi

Uros Velickovic 163/2008

13.

Školski pribor

Dusica Knezevic 124/2007

14.

Kancelarijski materijal

Simo Kosanovic 13/2008

15.

Kancelarijski nameštaj

Daliborka Ciric 261/08

16.

Edukativni softver

Dejan Mirkovic 175/2008

17.

Medicinska oprema

Senad Ibraimoski 247/2008

18.

Auto delovi

Milan Nedeljkovic 216/07

19.

Majice

Slavisa Bozovic 096/2008

20.

Laboratorijski materijal

Milos Mitrovic 373/06

21.

Priručnici za učenje stranih jezika

Nikola Cvetkovic

22.

Avio karte


Aleksandar Milanovic 11/08

23.

Železničke karte

Dusan Cemovic 189/08

24.

Autobuske karte

Saša Pršic 136/2008

25.

Polise osiguranja

Mihajlovic Veljko 106/07

26.

Poljoprivredna apoteka

Milos Radosavljevic 156/2008

27.

Nakit

Kristina Stefanovic

28.

Oprema za frizerske salone

Nenad Marjanovic 303/2009

29.

Riba i proizvodi od ribe

Ana Tuba 8/2008

30.

Slikarski pribor

Danijela Lazic 244/08

31.

Muzički instrumenti

Milan Andjelkovic 62/2008

32.

Fotoaparati

Jovica Topaloski

33.

Kamere

Zoran Zlatkovic 330/2008

34.

Kuhinje i plakari

Stefan Tatic 24/2008

35.

Tepisi

Obrad Nikovic 112/2008

36.

PVC stolarija

Vladan Divnic 153/07

37.

Laminati i parketi

Bojana Kovacevic, 131/2008

38.

Keramički proizvodi

Jovanovic Nevena 227/2008

39.

Vage za merenje

Milos Babic 215/2007

40.

Posteljina

Ivan Spaic 15/07

41.

Odeća za bebe

Jelena Vuksanovic 190/2008

42.

Dečje igračke

Danko Misic 319/2009

43.

Zdrava hrana

Marko Mladenovic 003/2008

44.

Peškiri i prekrivači

Nenad Matic 2007/121

45.

Sigurnosna oprema i zaštita

Goran Marinkovic 64/08

46.

Torbe

Emilija Gregoric 75/2008

47.

Građevinski materijal

Igor Petkovic 233/2008

48.

Oprema za baštu

Ognjen Vuk Perisic 39/2006

49.

Zvučnici i pojačala

Djordje Vozarevic
Milos Jankovic 204/2008

50.

Odeća za puniji stas

Igor Elez

51.

Oprema za venčanje

Nina Mrdjen 196/2008

52.

Ishrana i nega kućnih ljubimaca

Bojanic Denis 068/08

53.

Lekovito bilje

Jelena Todorovic 231/08

54.

Naocare

Rastko Radinovic 175/07

55.

Navijačka oprema

Milos Netkovic

56.

Biljna apoteka

Natasa Bizic, 239/08