Pomeranje objekta po proizvoljnoj krivoj putanji

Putanja po kojoj zelimo da se objekat krece crtamo nekim od alata sa toolbar-a, recimo olovkom, ali na posebnom layeru koji dodajemo na jedan od dva nacina, ili Insert> Timeline >Motion Guide ili ako se desnim dugmetom klikne na layer na kome ce biti objekat koji ce se kretati i izabere opcija Add Motion Guide. U prvom kadru tako izabranog layera se nacrta putanja. Opcije uz ovaj alat (olovka) mogu buducu liniju zaokrugljivati ili zaostravati. Pored toga vec nacrtana linija se moze dodatno menjati. Ako se ponovo izabere strelica na paleti alatki, odnosno Selection Tool(V) i postavi preko linije, onda ona pored sebe dobija mali luk, koji oznacava da se linija moze proizvoljno menjati, kriviti ili ispravljati... Putanja bi trebalo da bude otvorena kriva! Ukoliko bi kriva bila kruznica (nacrtana sa alatom za crtanje kruznica - Oval Tool (O) na paleti alatki), treba izbrisati par piksela pomocu gumice. Time putanja dobija pocetak i kraj.

Dalje, treba na prvom layeru u prvom kadru staviti Keyframe (F6) i ubaciti objekat. Kada se radi sa strelicom ponuđena je opcija Snap, ikonica sa magnetom u obliku potkovice koja ovde mora biti ukljucena, da bi se objekat vezao za putanju. U prvom kadru se objekat veže (postavi) na početak, a u poslednjem kadru, gde je opet keyframe, postavi se na kraj putanje. Kada je objekat iznad putanje, njegov centar, označen kruzicem ce postati boldiran. Između prvog i poslednjeg kadra ubaci se Create Motion Tween, i objekat bi trebalo da se kreće po nacrtanoj liniji.


Prethodni

Sledeći