Kreiranje dugmića


Dugmici su slozeniji objekti i sastoje se iz 4 specificna kadra koji se zovu: Up, Over, Down i Hit. Za svaki od njih treba napraviti odgovarajucu slicicu izvan ili u Flash-u i postaviti ih na ogovarajuce mesto u vremenskoj liniji.
Ukoliko slicice koje predstavljaju prva tri efekta - sam izgled dugmeta, izgled kada se misem predje preko njega i kako izgleda kada se klikne na njega - pravite, recimo, u Photoshopu zgodno je imena slikama dati tako da cine niz ( npr. ime1.jpg, ime2.jpg, ime3.jpg ). Tada Flas prepozna sekvencu i celu je importuje na pravo mesto... Veoma zgodno!!!
Insert>New Symbol > Button, i na vremenskoj liniji su se pojavila 4 karakteristicna kadra. File > Import... prvu slicicu iz niza. Ili iz Library ubacimo jedan graficki elemenat, koji ubacivanjem keyframe-a u sledecem kadru mozemo izmeniti po zelji. Tako i za treci kadar. U cetvrtom nakon ubacivanja keyframe-a treba nacrtati polje u kome ce se efekat OnMouseOver realizovati. Taj poligon mozete obojiti bilo kojom bojom jer je se on ne vidi, osim pri editovanju dugmeta.
Vracanjem na film ( ili Scene1 ) ubacujemo dugme kao i obicnu sliku i mozemo primeniti sve do sada nauceno za rad nad njima. Dugme funkcionise kada se cekira Control>Enable Buttons ( Cntr+Alt+B ), ali tada ne moze da se radi sa ostalim alatima. Ili jednostavnije sa Control>Test Movie...

Prethodni

Sledeći