Pretvaranje jednog objekta u drugi

1. Najpre treba odrediti izgled filma ( velicina, boja pozadine... ). Izaberite Modify->Document... i namestite zeljene velicine. Ili kliknite u donjem panelu Properties pored Size.

2. Sledeca potrebna stvar je da film traje, Zato cemo na vremenskoj liniji ( Timeline ) oblikovati sadrzaj kadrova ( frames ) preko Insert-> Timeline ->Frame ili F5. Obrnuti proces, izbacivanja kadrova se izvrsava sa Shift+F5.

3. Sada mozete nacrtati ili ubaciti neku sliku. Ako cemo crtati loptu, odaberite Oval Tool i naslikajte loptu u prvom frame-u. Ako cete ubaciti sliku, onda na selektovanom prvom kadru uradite File>Import>Import to stage (Ctrl+R). Nije bitno ako je slika veca od planirane dimenzije filma, jer ce ce samo taj planirani deo biti vidljiv. Ukoliko je importovana slika veca, konacni efekat je kao da nase vidno polje (prozor), pomera preko neke velike slike, a ukoliko je manja onda se jednostavno slicica pomera u okviru filma. Pomocu izabrane strelice iz alata namestamo koji deo slike zelimo da se vidi u prvom kadru.

4. Izaberemo poslednji kadar na vremenskoj osi. Ako ste u koraku 1, podesili da broj frejmova u sekundi bude 12, onda odaberite 12. kadar. Sa Insert->Timeline->Blank Keyframe ili desnim klikom na 12. kadar odaberite Insert Blankkeyframe. Blankkeyframe je prazan frejm koji ostaje prazan sve dok se ne unese neki objekat ili se dogodi neka promena, na primer, iz jednog oblika u drugi. Svaki novi Flash dokument ima bar jedan prazan frame.

5. Naslikajte novi objekat, na primer pravougaonik, pomocu rectangle tool ili ubacite neku gotovu sliku.

6. Potom selektujte Onion Skin Outlines i namestite poslednje naslikanu sliku poslednjeg kadra u odnosu na prvi kadar.

7. Izaberemo prvi kadar i sa padajuce liste Tween umesto None, selektujte Shape. Sada je uspostavljena promena oblika izmeĐu prvog i poslednjeg kadra. Mozete pomeriti Playhead plocicu levo desno po vremenskoj osi i videti faze transformacije.

8. Ucinjeno testiramo sa Enter ili Control > Play ili Control > Test Movie. Importovana slika se zove instanca.

Već u sledećoj temi ćemo od instance kreirati Symbol, sto vece filmove cini efikasnijim, i manjeg memorijskog kapaciteta ( u kilobajtima). Selektovanu instancu mozemo konvertovati u simbol sa Insert> Convert to Symbol (F8). Opcijom Insert>New Symbol... (Ctrl+F8) mogu se kreirati tri tipa simbola: Graphics, Button, Movie Clip. Zadrzacemo se sada samo na prvom. Pomocu alata za crtanje, koji su slicni onima u drugim programima za crtanje i pisanje teksta mozemo praviti razne nove simbole. Kada ih napravimo oni se nalaze u biblioteci koju otvaramo sa Window>Library. Svaki film pravi svoju biblioteku koju mozemo posebno otvoriti, bez otvaranja filma. To prakticno znaci da objekte koje smo vec napravili u nekom drugom filmu, projektu, mozemo koristiti u svakom sledecem.
Sa Insert>Layer dobijamo jos jedan layer na kome mozemo praviti nove jednostavne animacije, sa novim simbolima i sa drugacijim pravolinijskim pokretanjima... Iz biblioteke se izabrani objekti lako misem prebacuju na film, u kadar u kojem zelimo da se on pojavi i na zeljenom mestu.



9. Sacuvajte Vas rad sa File>Save As... ( .fla) i sa File>Export Movie... (.swf). U File>Export Movie... Vam se nude i animirani GIF format i AVI format i mnogi drugi. Externim Shockwave playerima mozete pregledati finalnu verziju, onako kako ce izgledati u vasem html-u. Sa File->Publish Settings mozete napraviti podesavanja ako eksportujete fajl u, na primer, html format i sa File-Publish dobiti .html datoteku

Prethodni

Sledeći