Meni sa podmenijem i praćenje izabrane opcije


Ova lekcija sadrzi zanimljivh cake: nevidljivo dugme koje omogucava nestanak ponudjenih tema i slanje podataka izmedju dva movie clipa. Naime, ovaj primer se sastoji iz dva movi clipa. Prvi je onaj koji nudi teme, a drugi je onaj koji prati izabranu opciju. Kada se izabere neko od slova, ta informacija se salje kao komanda na primer: Go to and Stop ("a") za drugu instancu.
Prvi movie clip iz dva tipa dugmadi koje treba napraviti kao pojedinacne instance. Prvi je teme, i za njega treba vezati akciju da skoci na kadar u kome se vide i drugi dugmici ( prethodne lekcije ). Drugi dugmici su jedan isti objekat umnozen vise puta. Objekat je samo elipsoid koji menja boju pri prelasku misa preko njega, dok su slova postavljena na drugom layeru i nemaju nikakvu bitnu funkciju. Jedine razlike koje ovi dugmici imaju od onih koje smo do sada pravili su: Instance Properties ( dvoklik na objekat ) Track as Menu Item ... i kao akcija imaju :
On (Press, Release)
      Begin Tell Target ("../trenutno")
            Go to and Stop ("a")
      End Tell Target
End On
"trenutno" je ime drugog Movie Clipa, onog koji prati trenutno izabranu opciju. Svaka instanca moze imati ime, Instance Properties>Definition>Instance Name ... Na taj nacin objekti mogu medjusobno da komuniciranju - referisanjem preko imena i slanjem odogovarajucih parametara ili komandi. U ovom slucaju to je komanda da ode na kadar koji se zove "a" i da tamo stoji...
Drugi movie clip ima najmanje dva layera, u jednom se nalaze imena kadrova na koje treba skociti kada se izabere neka opcija. Kod nas su to a, b, c, d . Paralelno na drugom layeru treba analogno izmeniti odgovarajuci kadar. Ako kazemo da skoci na kadar koji se zove b, tada njegov izgled treba promeniti tako da on ispisuje slovo "b". U prvom kadru treba jos postaviti akciju Stop, da bi u tom kadru ostao dok ne dobije komandu da skoci dalje...
Kada se klikne na teme, dobije se lista sledecih dugmica i oni ostaju tu dok se ne predje misem preko neke oblasti van njih. Za to je potreban joj jedno posebno dugme koje ima napravljen samo HIT deo. Ubacimo keyframe samo u taj kadar i nacrtamo oblast u kojoj zelimo da se postize efekat - ako predjemo misem preko te oblasti nesto ce se desiti tj. nestace lista dugmica. Pri konstruisanju ovog dugmeta bitno je samo izabrati i nacrtati - obojiti - oblast u kojoj se ocekuje akcija. Ovao dugme se zatim ubaci u movie clip ( prvi ) na posebnom layeru koji treba postaviti kao prvi, odnosno donji i dodeliti mu akciju:
On (Roll Over)
      Go to and Stop (1)
End On
Vracanje u prvi kadar - gde nema liste dugmica- pri samom prelasku misa (Roll Over) preko nacrtane oblasti...

Prethodni

Sledeći