REALNE I KOMPLEKSNE FUNKCIJE
Beograd, 1990.
V (2+2), VI (2+2) PU
Smer: L
DIFERENCIJALNE I INTEGRALNE JEDNAČINE
Beograd, 1990.
V2+2), VI2+2)
Smer: M, L
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
NACRTNA GEOMETRIJA
Beograd, 1990.
V (2+2), VI (2+2) PU
Smer: M, N, V, R, L
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
UVOD U NUMERIČKU MATEMATIKU
Beograd, 1990.
VI (2+2) PU
Smer: M, N, V, R, L
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE 1
Beograd,
Smer: L
V (2+2), VI(2+2) PU
Matematička tradicija
- kratak pregled razvoja matematike i nastave matematike
Moderna matematika
Gradnja koncepata u modernoj matematici
- ekstenzionalna apstrakcija
- racionalni brojevi
- računanje po modulu nekog broja
- računanje po modulu nekog polinoma kompleksni brojevi
- kardinalni brojevi
- realni brojevi
- aksiomatska apstrakcija
Organizacija i matematizacija
- globalna organizacija
- lokalna organizacija
Konceptualna i algoritamska matematika
Svrha matematičkog obrazovanja
- sistem
- primene i veze
- vežbe uma i logičkog mišljenja
- rešavanje problema
- jezik
Izlaganje matematike
Nivoi u procesu učenja
Singularnosti
Pojam broja
- brojanje
- brojnost
- merenje
- računski pristup
Rešavanje jednačina
- jednačine trećeg i četvrtog stepena
- iracionalne jednačine
Opšte metode za rešavanje matematičkih zadataka
- indukcija
- simetrija
- invarijante
- pomoćni problem
- pomoćni element
- generalizacija
- specijalizacija
- analogija
- svođenje na apsurd
U okviru praktičnog dela studenti izlažu pojedine teme iz programa osnovne i srednje škole.
STRANI JEZIK 1
Beograd, 1990.
V (1+1), VI (1+1) PU
Svi smerovi
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
UVOD U FILOSOFIJU
Beograd, 1990.
V (2+0), VI (2+0) PU
Svi smerovi
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
MATEMATIČKA LOGIKA
Beograd, 1990.
Smer: L
VII2+0), VIII2+0) PU
VEROVATNOĆA I STATISTIKA
Beograd, 1990.
VII (2+2), VIII (2+2) PU
Smer: M, N, V, R, L
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
PSIHOLOGIJA
Beograd, 1990.
VII (2+0) U
- 1.
-
Predmet psihologije i njen značaj za uspešno obavljanje vaspitno
obrazovne delatnosti.
- 2.
-
Metode i tehnike psiholoških istraživanja: eksperiment i tipovi
eksperimenta, sociometrija, anketa, posmatranje, intervju.
Pojam učenja. Vrste učenja: mehaničko učenje, učenje
uslovljavanjem, učenje putem pokušaja i pogrešaka, učenje
uvidjanjem. Teorija učenja: asocijativna teorija učenja, teorija
učenja geštalt psihologije, učenje u svetlosti teorije
informacija.
- 3.
-
Metode učenja: globalno naspram partitivnom učenju, koncentrisano
učenje naspram učenju raspodedjenom na vreme, aktivno učenje.
Podstrekači za učenje.
- 4.
-
Odnos izmedju učenja i razvoja: polazište ženevske škole
nasuprot moskovske škole.
- 5.
-
Mišljenje. Govor i mišljenje. Razvoj stvaralačkog mišljenja.
Pojam inteligencije. Struktura inteligencije. Uticaj naslednih i sredinskih
faktora na razvoj inteligencije. Merenje inteligencije i klasifkacija
količnika inteligencije.
- 6.
-
Pamćenje. Vrste pamćenja.
- 7.
-
Zaboravljanje. Faktori koji utiču na zaboravljanje. Pojam retroaktivne
inhibicije.
- 8.
-
Transfer. Vrste transfera. Metode ispitiivanja transfera. Teorije transfera:
teorija formalne discipline, teorija identičnih elemenata, teorija
generalizacije.
- 9.
-
Intelektualni rad i umor. Praćenje i napredovanje u toku učenja.
Krivulje učenja.
- 10.
-
Dosije učenika.
- 11.
-
Programirana nastava. Smisao programirane nastave. Teorijske osnove
programirane nastave. Tipovi programiranja. Poluprogramiranje.
Ispitivanje i ocenjivanje znanja učenika. Različiti načini i
sistemi ocenjivanja. Faktori koji utiču na ocenjivanje. Pokušaj
objektivizacije sistema ocenjivanja putem testova znanja. Načini
konstrukcije testova znanja. Korišćenje rezultata sa testa znanja.
Nedostaci ocenjivanja putem testa znanja.
- 12.
-
Osnovni pojmovi iz psihologije ličnosti: nasledje, sredina, samoaktivnost.
Teorije ličnosti: Frojdova, Adlerova, Olportova i Fromova.
- 13.
-
Frustracije i konflikti. Načini reagovanja na frustracije. Tipologija
ličnosti: Jungova, Krečmerova i Šeldonova.
- 14.
-
Adolescencija. Pojam adolescencije. Polno sazrevanje adolescenata i problemi
u vezi sa njim. Intelektualni razvoj u adolescenciji. Razvoj formalnih
operacija i novi oblici mišljenja koji se u okviru njih sreču kod
adolescenata. Emocionalni razvoj u adolescenciji. Traganje za ličnim
identitetom. Problemi u vezi sa izborom poziva, osamostaljivanjem,
prihvatanjem životne filisofije ... Socjalni razvoj u adolescenciji.
Sukobi u adolescenciji.
- 15.
-
Psihologija nastavnika. Motivacija za izbor nastavničkog poziva.
Kompleksnost nastavnikove delatnosti. Ličnost nastavnika.
Psihološki problemi vaspitanja i samovaspitanja. Jedinstvo ličnog
i socijalnog. Razvijanje moralne svesti, moralnog sudjenja i moralnih stavova
i savesti kod učenika.
- 16.
-
Psihološki aspekti formiranja razrednih zajednica. Disciplina u školi.
Mentalno-higijenski problemi u školi.
- 17.
-
Radne navike. Pojam radne navike. Navika mesta i navika vremena. Načina
formiranja radnih navika. Pojam plana rada. Način pravljenja plana rada
i zahtevi koji se postavljaju pri njihovom pravljenju.
LITERATURA:
1. dr. Dušan DJordjević: ``Pedagoška psihologija'', Dečje
novine, Gornji Milanovac
2. N.Rot: ``Psihologija ličnosti'', Zavod zaa ubenike i nastavna
sredstva, Beograd, 1980.
3. dr. V.Smiljanić i dr. T.I.: ``Dečja psihologija''
PEDAGOGIJA
Beograd 1990.
VIII (2+0) U
Svi smerovi
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE I RAČUNARSTVA
Beograd 1990.
VII (2+0), VIII (2+0) U
Svi smerovi
-
-
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE 2
Beograd, 1990.
Smer: L
VII(2+2), VIII(2+2) PU
- 1.
-
ISTORIJSKI OKVIRI U KOJIMA JE NASTALA MATEMATIKA.
Matematika Egipta i Mesopotamije. Prvi intelektualci u helenskom svetu. Tales. Pitagora i pitagorejsko
bratstvo. Nesamerljivost duži. Geometrijski problemi antičkog sveta: kvadratura kruga,
trisekcija ugla, udvostručenje kocke. Elementi. Hipokrat sa Hiosa. Platon. Teetet. Eudoks.
- 2.
-
BROJEVI U GEOMETRIJIB.
Pitagorina teorema. Talesova teorema. Merenje duži i uglova. Merenje površina. Merenje zapremina.
- 3.
-
GRUPE U GEOMETRIJI.
Izometrije euklidske ravni i prostora. Podudarnost likova. Pravilni poligoni i poliedri. Platonova i
Arhimedova tela. Polupravilni poliedri i teselacije.
- 4.
-
MATEMATIKA I PRIRODA.
Pitagorejska harmonija sfera. Aristotelove metode računanja odstojanja Meseca i Sunca. Eratostenova
metoda računanja veličine Zemlje. Zlatni presek. Philotaxis. Kristalografsko ograničenje.
Paralelnost. Geometrija univerzuma.
- 5.
-
MATEMATIKA I KULTURA.
Platonova akademija i njen značaj u istoriji matematike. Aristotel i Apolonijevi krugovi i sfere.
Euklidovi Elementi. Arhimed. Apolonije. Diofantova Aritmetika. Najstariji sačuvani rukopisi
značajnih matematičkih dela antike i istorijske okolnosti u kojima su nastali.
- 6.
-
ISTORIJSKE PREKRETNICE.
Dekart i analitička geometrija. Kepler. Otkriće neeuklidskih geometrija.
METODIKA NASTAVE RAČUNARSTVA
Beograd, 1990.
VII (2+2), VIII (2+2) U
Smer: L
- 1.
-
ANALIZA PROGRAMA PREDMETA RAČUNARSTVA I INFORMATIKE U SREDNJIM
ŠKOLAMA.
- 2.
-
GRAFIČKE OPERATIVNE SREDINE.
Opšte karakteristike. Pregled mogućnosti grafičke operativne
sredine MS WINDOWS. Analiza metodoloških pristupa u obradi grafičkih
operativnih sredina (induktivni deduktivni i kombinovani pristup).
- 3.
-
OBRADA TEKSTA NA RAČUNARU.
Editori i tekst-procesori. Osnovna obeležja procesa obrade teksta na
računaru. Unošenje, izmena i pamćenje teksta na računaru.
Oblikovanje teksta u WORD-u for WINDOWS. Analiza nekih mogućih pristupa
u izlaganju.
- 4.
-
OBRADA CRTEŽA NA RAČUNARU.
Mogućnost grafičkih paketa u obradi crteža. Kreiranje sopstvenih
crteža i modifikacija unapred kreiranih. Analiza metodoloških pristupa
u obradi crteža na računaru.
- 5.
-
RADNE TABELE.
Oblasti primene radnih tabela. Demonstriranje mogućnosti radnih tabela
korišćenjem EXCEL-a.
- 6.
-
BAZE PODATAKA.
Uloga baza podataka i sistema za obradu baza podataka. Baze podataka na
PC-računarima. Pregled mogućnosti programskog paketa MS ACCESS.
- 7.
-
RAČUNARSKE KOMBINACIJE.
Lokalne mreže i Internet. Opis nekih servisa Interneta (WWW,
elektronska pošta, transfer datoteka, telnet, ...) .
- 8.
-
IZRADA PREZENTACIJA NA INTERNETU.
Način kreiranja prezentacije. Osnovni elementi HTML-a. Korišćenje
slika i apleta u prezentacijama.
U TOKU KURSA SVAKI STUDENT TREBA DA:
I izloži mogućnosti nekog programskog paketa koji nije obradjen
na predavanjima i vežbama.
IIizradi sopstvenu prezentaciju na Internet.
ISPIT SE SASTOJI IZ DVA DELA:
(a) pismenog ( radi se na računaru ) i
(b) usmenog ( polaže se uz pomoć računara ) .
STRANI JEZIK 2
Beograd, 1990.
Svi smerovi.
VII1+1), VIII1+1) PU
Pogledati smer: Teorijska matematika i primene.
File translated from TEX by TTH, version 2.32. On 30 Jul 2001, 11:32.
|