PITANJA IZ OSNOVA PROGRAMIRANJA
2000/2001
1. Kratak istorijski pregled razvoja ra~unarstva.
2. Ra~unarstvo i dru{tvo
3. Ra~unarska tehnologija i programiranje
4. Struktura ra~unarskog sistema. Na~in funkcionisanja elektronskog
ra~unara. Uloga operativnog sistema.
5. Hardware. Osnovne komponente hardware-a.
6. Software i klasifikacija software-a.
7. Ra~unari Fon Nojmanovog tipa
8. Azbuka, re~, jezik. Nauke o jeziku.
9. Karakteristike programskih jezika. Klasifikacije programskih jezika.
10. Meta-jezici. Bekusova notacija i sintaksni dijagrami.
11. Jezi~ki procesori. Vrste jezi~kih procesora.
12. Prevod|enje sa jezika vi{eg nivoa na ma{inski jezik.
Na~in rada interpretatora.
13. Struktura i na~in rada kompilatora.
14. Pojam algoritma u intuitivnom smislu. Na~ini zapisa algoritma. Pore|enje
deskriptivnih i formalnih definicija algoritma.
15. Teza ^er~a.
16. Algoritamski nere{ivi problemi.
17. Razvoj i karakteristike programskog jezika C.
18. Opis funkcija za ra~unanje stepena i kvadratnog koreana.
19. Opis Euklidovog algoritma i algoritma za prebrojavanje znakova ulazne datoteke.
20. Program za simuliranje rada kalkulatora.
21. Opis sintakse i semantike C-a – imena promenljivih i tipovi podataka.
22. Opis sintakse celih i realnih brojeva, znak-konstanti i string-literala.
23. Na~ini predstavljanja celih brojeva u memoriji ra~unara.
24. Na~ini predstavljanja realnih brojeva u memoriji ra~unara.
25. Sintaksa deklaracija.
26. Sintaksa izraza u C-u.
27. Operatori u C-u.
28. Projektovanje programa. Opisati razli~ite pristupe.
29. Blok i naredbe grananja u C-u.
30. Naredbe za opis ciklusa u C-u.
31. Break, continue i goto naredba u C-u.
32. Napisati program za izra~unavanje sin(x) sa zadatom ta~no{}u.
33. Napisati program za izra~unavanje nule jedna~ine f(x)=0 Njutnovom metodom.
34. Problem pretra`ivanja. Linearno ptetra`ivanje niza (bez i) uz kori{}enje grani~nika.
35. Binarno pretra`ivanje (nerekurzivno i rekurzivno).
36. Problem sortiranja. Sortiranje nizova.
37. Sortiranje umetanjem (direktnim ubacivanjem). Analiza algoritma.
38. Sortiranje prostim izborom (direktnim izborom). Analiza algoritma.
39. Sortiranje razmenom (Bubble sort). Analiza algoritma.
40. Deklaracija, definicija i poziv funkcije u C-u.
41. Standardne funkcije ulaza u C-u.
42. Standardne funkcije izlaza u C-u.
43. Dekompozicija programa u manje celine (funkcije).
44. Rekurzija u C-u (kada, gde i kako se primenjuje).
45. Uzajamna rekurzija. Primer.
46.QuickSort-algoritam.
47. Vrste promenljivih u C-u. Globalni i lokalni parametri. Primeri.
48.Odnos iteracije i rekurzije.
49. Pokaziva~i u C-u.
50. Pokaziva~i i argumenti funkcija u C-u. (Funkcija za ra~unanje min. i max.)
51. Pokaziva~i i nizovi u C-u.
52. Deklaracije nizova i dodeljivanje po~etnih vrednosti ~lanovima niza.
53. Strukture u C-u.
54. Strukture i pokaziva~i u C-u.
55. Unije, typedef i polja bitova u C-u.
56. Dinami~ke strukture podataka.Funkcije malloc i free.
57. Povezane liste. Procedure za rad sa povezanim listama.
58. Stekovi – realizacija preko nizova.
59. Stekovi – realizacija preko dima~kih promenljivih.
60. Redovi i dvostruko povezane liste.
61. Grafoidne strukture podataka. Definicije osnovnih pojmova.
62. Drvoidne strukture podataka. Napisati funkcije za: prebrojavanje ~vorova i sumiranje realnih brojeva u ~vorovima binarnog stabla.
63. Uporedno binarno stablo. Formiranje uporednog binarnog stabla i pretra`ivanje na njemu.
64. Obilazak binarnog stabla. Opisati razli~ite procedure.
65. Sortiranje niza pomo}u uporednog binarnog stabla.
66. Predstavljanje grafova. Program za odre|ivanje ~vora grafa iz koje polazi maksimalni broj grana.
67. Rad sa datotekama u C-u. Neformatirani ulaz i izlaz. Primeri.
68. Rad sa datotekama u C-u. Formatirani ulaz i izlaz. Primeri.
69. Napisati program za izra~unavanje povr{ine prostog poligona u ravni.
70. Napisati program za ispitivanje da li je dati poligon konveksan.
71. Napisati program za odre|ivanje koeficijenata polinoma kada su poznate sve njegove realne nule.
72. Napisati funkcije za linearnu inerpolaciju i interpolaciju pomo}u Lagrange-ovog polinoma. Napisati program za poziv ovih funkcija.
73. Programske paradigme. Procedurna, logi~ka i funkcionalna paradigma.
74. Objektno-orijentisana paradigma.