PITANJA IZ OSNOVA PROGRAMIRANJA

2000/2001

 

1. Kratak istorijski pregled razvoja ra~unarstva.

2. Ra~unarstvo i dru{tvo

3. Ra~unarska tehnologija i programiranje

4. Struktura ra~unarskog sistema. Na~in funkcionisanja elektronskog

ra~unara. Uloga operativnog sistema.

5. Hardware. Osnovne komponente hardware-a.

6. Software i klasifikacija software-a.

7. Ra~unari Fon Nojmanovog tipa

8. Azbuka, re~, jezik. Nauke o jeziku.

9. Karakteristike programskih jezika. Klasifikacije programskih jezika.

10. Meta-jezici. Bekusova notacija i sintaksni dijagrami.

11. Jezi~ki procesori. Vrste jezi~kih procesora.

12. Prevod|enje sa jezika vi{eg nivoa na ma{inski jezik.

Na~in rada interpretatora.

13. Struktura i na~in rada kompilatora.

14. Pojam algoritma u intuitivnom smislu. Na~ini zapisa algoritma. Pore|enje

deskriptivnih i formalnih definicija algoritma.

15. Teza ^er~a.

16. Algoritamski nere{ivi problemi.

17. Razvoj i karakteristike programskog jezika C.

18. Opis funkcija za ra~unanje stepena i kvadratnog koreana.

19. Opis Euklidovog algoritma i algoritma za prebrojavanje znakova ulazne datoteke.

20. Program za simuliranje rada kalkulatora.

21. Opis sintakse i semantike C-a – imena promenljivih i tipovi podataka.

22. Opis sintakse celih i realnih brojeva, znak-konstanti i string-literala.

23. Na~ini predstavljanja celih brojeva u memoriji ra~unara.

24. Na~ini predstavljanja realnih brojeva u memoriji ra~unara.

25. Sintaksa deklaracija.

26. Sintaksa izraza u C-u.

27. Operatori u C-u.

28. Projektovanje programa. Opisati razli~ite pristupe.

29. Blok i naredbe grananja u C-u.

30. Naredbe za opis ciklusa u C-u.

31. Break, continue i goto naredba u C-u.

32. Napisati program za izra~unavanje sin(x) sa zadatom ta~no{}u.

33. Napisati program za izra~unavanje nule jedna~ine f(x)=0 Njutnovom metodom.

34. Problem pretra`ivanja. Linearno ptetra`ivanje niza (bez i) uz kori{}enje grani~nika.

35. Binarno pretra`ivanje (nerekurzivno i rekurzivno).

36. Problem sortiranja. Sortiranje nizova.

37. Sortiranje umetanjem (direktnim ubacivanjem). Analiza algoritma.

38. Sortiranje prostim izborom (direktnim izborom). Analiza algoritma.

39. Sortiranje razmenom (Bubble sort). Analiza algoritma.

40. Deklaracija, definicija i poziv funkcije u C-u.

41. Standardne funkcije ulaza u C-u.

42. Standardne funkcije izlaza u C-u.

43. Dekompozicija programa u manje celine (funkcije).

44. Rekurzija u C-u (kada, gde i kako se primenjuje).

45. Uzajamna rekurzija. Primer.

46.QuickSort-algoritam.

47. Vrste promenljivih u C-u. Globalni i lokalni parametri. Primeri.

48.Odnos iteracije i rekurzije.

49. Pokaziva~i u C-u.

50. Pokaziva~i i argumenti funkcija u C-u. (Funkcija za ra~unanje min. i max.)

51. Pokaziva~i i nizovi u C-u.

52. Deklaracije nizova i dodeljivanje po~etnih vrednosti ~lanovima niza.

53. Strukture u C-u.

54. Strukture i pokaziva~i u C-u.

55. Unije, typedef i polja bitova u C-u.

56. Dinami~ke strukture podataka.Funkcije malloc i free.

57. Povezane liste. Procedure za rad sa povezanim listama.

58. Stekovi – realizacija preko nizova.

59. Stekovi – realizacija preko dima~kih promenljivih.

60. Redovi i dvostruko povezane liste.

61. Grafoidne strukture podataka. Definicije osnovnih pojmova.

62. Drvoidne strukture podataka. Napisati funkcije za: prebrojavanje ~vorova i sumiranje realnih brojeva u ~vorovima binarnog stabla.

63. Uporedno binarno stablo. Formiranje uporednog binarnog stabla i pretra`ivanje na njemu.

64. Obilazak binarnog stabla. Opisati razli~ite procedure.

65. Sortiranje niza pomo}u uporednog binarnog stabla.

66. Predstavljanje grafova. Program za odre|ivanje ~vora grafa iz koje polazi maksimalni broj grana.

67. Rad sa datotekama u C-u. Neformatirani ulaz i izlaz. Primeri.

68. Rad sa datotekama u C-u. Formatirani ulaz i izlaz. Primeri.

69. Napisati program za izra~unavanje povr{ine prostog poligona u ravni.

70. Napisati program za ispitivanje da li je dati poligon konveksan.

71. Napisati program za odre|ivanje koeficijenata polinoma kada su poznate sve njegove realne nule.

72. Napisati funkcije za linearnu inerpolaciju i interpolaciju pomo}u Lagrange-ovog polinoma. Napisati program za poziv ovih funkcija.

73. Programske paradigme. Procedurna, logi~ka i funkcionalna paradigma.

74. Objektno-orijentisana paradigma.